ဟိုကၠဴကဗ်ာ စိတ္ေစရာ


ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္ သည္ “ဟိုကၠဴကဗ်ာ ျမည္းစရာ” စာအုပ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ဟိုကၠဴကဗ်ာကို မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါသည္ ။ ဆရာ ရဲျမလြင္သည္လည္း “ဟိုကၠဳကဗ်ာ ခ်စ္စရာ” စာအုပ္နာမည္ျဖင့္ (1995) မွာထပ္မံေပၚထြက္ခဲ့ပါသည္။ ထို ့အတူဆရာႀကီး ေမာင္သာႏိုးက “ဟိုကၠဳကဗ်ာခရီးသည္ ဗသွ်ိဳး” နာမည္ႏွင့္ (2003) ခုႏွစ္မွာ ထပ္မံေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္စာအုပ္မွာ 1980 ခုႏွစ္တြင္ထုတ္သည့္ ဟိုကၠဴစာအုပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ၿပီးခဲ့တဲ့လမ်ားကကၽြန္မရွာေသာ္လည္း ၀ယ္မရျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွ ရွာေဖြေတြ ့ရိွၿပီး ၀ယ္ယူႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္ဟိုကၠဴစာအုပ္ေလး (1500) က်ပ္ေပး၀ယ္ၿပီး လက္ထဲရလာေသာအခါ
၀မ္းသာအားရႏွင့္ လွန္ေလာၾကည့္မိသည့္အခါ 1980 ခုႏွစ္မွာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္ျဖစ္ သည္ကို ေတြ ့လိုက္ရသည့္အတြက္ “ေအာ္ ငါ့ထက္ အသက္ငါးႏွစ္ႀကီးတဲ့စာအုပ္ေလးပါလား” ဟု ေတြးေတာမိၿပီး ဟိုကၠဴကို ခ်စ္ခင္ရင္းစဲြအျပင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ စာအုပ္အေပၚ ရိုေသေလးစားစိတ္မ်ား တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚလာခဲ့မိပါသည္။

ပထမဆံုး ကၽြန္မကို ဟိုကၠဴဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရစကားလံုးကို စတင္ၾကားဖူးသည္မွာ Top English Magazine မွ Grammar ကုိအေျခခံတဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ဖတ္ဖူးေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ဟိုကၠဴကဗ်ာေတြကို  စိတ္ေစရာအထိ စိတ္၀င္စားမိတာဆရာကိုတာရဲ ့ေနေရာင္ေအာက္က ကဗ်ာမ်ားစာအုပ္မွ ဆရာတာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္လို ့စာအုပ္ထဲမွပင္ တဆင့္ ရူးသြပ္သြားခဲ့မိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဟိုကၠဴေတြစိတ္၀င္စားေပမယ့္ ဟိုကၠဴစပ္ပံုစပ္နည္းေတြ မသိခဲ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ ပထမဆံုးစိတ္၀င္စားလို ့ေရးခဲ့တဲ့ကဗ်ာပံုစံေတြမွားေနတာကို ကိုယ္တိုင္ျပန္ေတြ ့ခဲ့ရပါသည္။ ဒါေတြအမွားျပင္ဖို ့ႀကိဳးစားၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုၿပီးဟိုကၠဴစည္းမ်ဥ္းေတြနဲ ့ညီေအာင္ ေလ့လာေနမိပါသည္။  ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစာအုပ္ေတြ ေလ့လာစုေဆာင္းမိေတာ့မွ ဟိုကၠဴဆိုတာ ပိုၿပီး ခ်စ္ဖို ့ေကာင္းသလို သူ ့အဓိပၸာယ္ေတြမွာလည္း စာသားတုိေပမယ့္ နက္ရိွဳင္းတာ ေတြ ့ခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္စာအုပ္မွာ မိတ္ဆက္စကားမွ ဟိုကၠဴအေၾကာင္း အက်ဥ္းေလးပါ။

ဟိုကၠဴကဗ်ာ၏ ပံုစံမွာ စာသံုးေၾကာင္း ရိွပါသည္။

  • ပထမစာေၾကာင္းတြင္- ၀ဏၰ ၅ လံုး၊
  • ဒုတိယစာေၾကာင္းတြင္   –   ၇ လံုး၊
  • တတိယစာေၾကာင္းတြင္ –    ၅ လံုး၊
  • စုစုေပါင္း  –            ၀ဏၰ  ၁၇ လံုး၊

ရိွပါသည္။  (ဒါေၾကာင့္လည္း ဟိုကၠဴဟုေျပာတိုင္း ၅-၇-၅ ဟု ေျပးျမင္လိုက္ၾကပါသည္။) တခါတရံကား ျခြင္းခ်က္ရိွတက္ပါသည္။

အေၾကာင္းအရာအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ဟိုကၠဴစာဆိုတို ့သည္ ရာသီဥတုကို ထီးခရိုင္အျဖစ္ထား၍ ရာသီဥတု အေျခအေနကို ထီးလက္ထီးအံုအျဖစ္ ေဆာက္ၿပီးလွ်င္ ခံစားမႈကို ထီးရြက္ပန္းပြား၊ အဆင္တန္ဆာမ်ားအျဖစ္ မြမ္းမံဆင္ယင္ၾကပါသည္။

ဟိုကၠဴကဗ်ာမ်ားမွာ အဓိကပါ၀င္သင့္တဲ့အေၾကာင္းအရာဟာ ရာသီဥတုကို အေျချပဳ တဲ့စကားမ်ားပါ၀င္ရမယ္လုိ ့ဆိုထားတဲ့အတြက္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၊ေတာေတာင္ရာသီဥတုကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး သူႏွင့္ ဟိုကၠဴကဗ်ာေတြအလြန္အပ္စပ္လိုက္ေလ်ာလွပါသည္။ “ႏွလံုးသားရိွသူတိုင္း ကဗ်ာကို ခံစားတက္သည္” ဟု ဆိုခဲ့ပါလွ်င္ “သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြ ဟိုကၠဴကို အေသအခ်ာ စဲြလန္းေနေတာ့မည္” ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ဟိုကၠဴကဗ်ာေတြကို မည္္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ မတိုက္တြန္းပဲနဲ ့စာအုပ္ေတြထဲကပင္တဆင့္ စဲြလန္း သြားခဲ့ေသာ ကၽြန္မသည္ “ဟိုကၠဴကဗ်ာ စိတ္ေစရာ”ဟု ဆရာႀကီးတုိ ့ကာရန္အတိုင္း အပ္ေၾကာင္းထပ္ လိုက္ေရးမိပါေတာ့သည္။

{ေယာနိေသာမနာသီကာရ}
ေလးစားလွ်က္
ျမေလးသွ်င္
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s